Barcelona dostanie wielką kasę, ale sprzedała nazwę Camp Nou. I zagra w takich koszulkach (FOTO)
Dodał: Futbol.pl
Data dodania: 15-03-2022 22:18
Po raz pierwszy w historii FC Barcelona sprzedała prawa do nazwy swojego stadionu. Duma Katalonii podpisała umowę sponsoringową ze szwedzką platformą streamingową Spotify.
Kontrakt pomiędzy stronami będzie obowiązywał przez cztery sezony. Umowa rozpocznie swój bieg od sezonu 2022-2023. Nazwa Spotify będzie widniała na froncie koszulek meczowych zarówno męskiej, jak i damskiej, drużyny. Dodatkowo przez trzy sezonu nazwa platformy będzie widoczna na strojach treningowych FC Barcelona.
Od początku sezonu 2022-2023 nazwa Spotify będzie widoczna też w nazwie stadionu. Barcelona zagra więc domowe mecze na Spotify Camp Nou.
Ile klub z Katalonii będzie miał z tego dealu? Nie wiadomo oficjalnie, ale spekulowano wcześniej, że na konto Blaugrany może wpłynąć nawet 65 mln euro rocznie.
We’re partnering with @Spotify to bring football and music together like you’ve never seen before ????
— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 15, 2022
- Jesteśmy dumni, że możemy ogłosić pionierską współpracę, taką, jak ta, którą zawarliśmy ze światową marką, jaką jest Spotify. To partnerstwo pozwoli nam nadal przybliżać klub jego fanów i spowoduje, że poczują się jeszcze bardziej częścią rodziny Barcy. To wszystko dzięki wyjątkowym doświadczeniom, łączącym dwie aktywności, takie jak rozrywka i piłka nożna, co umożliwi nam nawiązanie kontaktu z nowymi odbiorcami na całym świecie. Jest to także partnerstwo, które pozwoli kontynuować kroczenie do przodu w tej nowej erze, którą rozpoczęliśmy. To kolejny raz pokazuje innowacyjny charakter i ciągłe poszukiwanie doskonałości, które wyróżniają Barcelonę i uczyniły ją wyjątkowym klubem na świecie - powiedział Joan Laporta, prezydent FC Barcelona.
- Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani współpracą z FC Barcelona. Ta umowa łączy światy muzyki i piłki nożnej. Od lipca, dzięki naszej współpracy, artyści, piłkarze i kibice będą mieli do dyspozycji globalny zasięg nowopowstałego Spotify Camp Nou. Zawsze wykorzystywaliśmy nasze inwestycje marketingowe, aby wesprzeć artystów, a to partnerstwo wzniesie to na nowy poziom. Cieszymy się, że będziemy mogli stworzyć nowe możliwości kontaktu z fanami klubu na całym świecie. Misją Spotify jest uwalnianie potencjału ludzkiej kreatywności i wspieranie artystów, aby mogli utrzymywać się ze swojej sztuki i nawiązywać kontakt z fanami. Wierzymy, że to partnerstwo stwarza wiele możliwości realizacji tej misji w unikalny, pomysłowy i skuteczny sposób - dodał z kolei Alex Norström, jeden z dyrektorów Spotify.
Przy okazji w internecie pojawiły się wzory koszulki meczowej FC Barcelona na nowy sezon. Tak ma wyglądać trykot na spotkania rozgrywane na Spotify Camp Nou. Wygląd koszulek ujawnia Footballheadlines.com:
????????????????????????????????????:FC Barcelona 22-23 Home Kit Leaked - Official Pictures: https://t.co/8ViBup42SH
— Footy Headlines (@Footy_Headlines) March 15, 2022
Futbol.pl, fot. Natursports / Shutterstock.com