Ustawienia Twojej prywatności

Strona korzysta z plików Cookies, aby zapewnić Ci maksymalny komfort korzystania z serwisu oraz jego usług oraz dostosować treści do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce.

Lech zagra z Villarreal ponownie bez logo sponsora strategicznego

Dodał: Grzegorz Sawicki
Data dodania: 06-09-2022 12:11
Lech zagra z Villarreal ponownie bez logo sponsora strategicznego

W czwartek, 8 września piłkarze Lecha Poznań rozegrają pierwszy mecz fazy grupowej Ligi Konferencji Europy. Kolejorz zmierzy się na wyjeździe z hiszpańskim Villarrealem, czyli półfinalistą minionej edycji Ligi Mistrzów. STS - największy bukmacher w Polsce a zarazem sponsor strategiczny Lecha - w porozumieniu z klubem ponownie udostępnił miejsce na froncie koszulek fundacji STS.

W związku z tym, że w Hiszpanii zabronione jest reklamowanie nielicencjonowanych w tym kraju firm bukmacherskich, jako spółka respektująca regulacje prawne, postanowiliśmy kolejny raz w porozumieniu z Lechem Poznań udostępnić miejsce na koszulkach fundacji STS (Sport Twoją Szansą) - powiedział Mateusz Juroszek, prezes STS i Fundacji Sport Twoją Szansą.

Sponsorowi Lecha zależy takim działaniem na zwróceniu uwagi na problem szarej strefy zakładów wzajemnych w Polsce. Obecnie około połowa rynku online należy do firm działających w Polsce nielegalnie. - Traci na tym budżet państwa, kluby sportowe, a dla rodzimych firm działających legalnie i płacących w Polsce podatki, stanowią one nieuczciwą konkurencję - dodaje Juroszek.

Koszulki, tak jak już wcześniej zapowiadano, po zakończeniu udziału Kolejorza w rozgrywkach europejskich zostaną przekazane na cel charytatywny.

Licencjonowani operatorzy w Polsce respektują prawo hazardowe za granicą, ale podobna zasada niestety nie działa w drugą stronę. Spowodowane jest to m.in. brakiem odpowiedniej egzekucji ustanowionego w Polsce prawa. Potwierdzają to przykłady meczów lokalnych drużyn piłkarskich z zagranicznymi zespołami. W 2016 roku z logotypem nielegalnego bukmachera w meczu z Zagłębiem Lubin wystąpiła Slavia Sofia, sytuacja powtórzyła się rok później podczas spotkania pomiędzy Jagiellonią, a Dinamo Batumi. Kolejnymi przykładami są mecze Górnika Zabrze z AS Trencin (2018 r.) czy tegoroczne spotkanie Legii Warszawa z Omonią Nikozja, gdzie Cypryjczycy również grali w koszulkach z logiem nielicencjonowanego operatora.

TAGI

Inne artykuły