Ustawienia Twojej prywatności

Strona korzysta z plików Cookies, aby zapewnić Ci maksymalny komfort korzystania z serwisu oraz jego usług oraz dostosować treści do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce.

Śląsk i Lech tuż za Legią pod względem medialności w maju

Dodał: Grzegorz Sawicki
Data dodania: 17-06-2024 16:00
Śląsk i Lech tuż za Legią pod względem medialności w maju

W maju 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale jej przewaga nad kolejnymi zespołami znacząco stopniała. Na drugiej pozycji znalazł się Śląsk Wrocław, a podium zestawienia zamyka Lech Poznań – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Legia Warszawa w maju odnotowała najwięcej publikacji zarówno w prasie, jak i internecie.  Najbardziej medialnym spotkaniem w minionym miesiącu był wyjazdowy mecz z Lechem Poznań. Polski klasyk był szeroko omawiany w mediach, ponieważ towarzyszył mu dodatkowy kontekst ewentualnych awansów do europejskich pucharów w przyszłym sezonie. Wśród mediów internetowych o Legii najczęściej pisano w serwisach gol24.pl, przegladsportowy.onet.pl oraz weszlo.com. W prasie klub z Warszawy najczęściej był obecny w Przeglądzie Sportowym, Piłce Nożnej oraz Gazecie Współczesnej.

Drugie miejsce w zestawieniu – tak samo jak w rozgrywkach – zajął Śląsk Wrocław. Ten bardzo udany sezon klubu wywołał sporo przychylnych publikacji na temat zespołu z Dolnego Śląska. Zwłaszcza ostatni tydzień ubiegłego miesiąca wpłynął na tak wysoką pozycję „Wojskowych”, którzy w wieńczącej sezon kolejce wygrali z Rakowem Częstochowa i poziomem punktów zrównali się z Mistrzem Polski – Jagiellonią Białystok.

Podium medialności zamyka Lech Poznań. Swoją pozycję w majowym rankingu klub zawdzięczać może kibicom, którzy podczas ostatniego meczu z Koroną Kielce urządzili na trybunach piknik, co przykuło uwagę mediów. Filmiki z tego wydarzenia były publikowane w wielu portalach internetowych oraz szeroko komentowane przez internautów.  

Czołową dziesiątkę rankingu medialności uzupełniają: Jagiellonia Białystok (która ostatecznie zdobyła mistrzostwo Polski w sezonie 2023/2024), Pogoń Szczecin, Raków Częstochowa, Korona Kielce, Ruch Chorzów, Radomiak Radom i Górnik Zabrze.

Źródło:  Instytut Monitorowania Mediów

TAGI

Inne artykuły